En berättelse om bakgrunden till min önskan att bli omskuren, vägen mot att förverkliga denna önskan samt vad som händer efteråt.

Kommentarer är välkomna, förutsatt att de uttrycks i en seriös och civiliserad ton, samt är relevanta, d.v.s. berör självvald manlig omskärelse.

Tveka inte att skicka e-post om du vill ha personlig kontakt, klicka bara på länken i min profil.



Click the flag for English version!

onsdag 27 januari 2010

Dag 13: Åter i ro

Det har varit en ganska lugn dag. Oron har definitivt släppt, till stor del tack vare vänner på nätet som jag nämnde igår, och som har fortsatt stötta mig även idag.

Ett tecken på mitt välbefinnande är att jag verkligen börjar känna mig kåt igen! Fast den här gången har jag lärt mig läxan, och kommer inte att göra något åt det... åtminstone inte de närmsta dagarna. 

Jag fick en väldigt utförlig, tvådelad kommentar till gårdagens inlägg på den engelska versionen av min blogg. Läs det! 

Bland annat antydde den ett ökat sömnbehov efter en omskärelse, främst av psykologiska orsaker, och jag har funderat en del på det. De första dagarna vaknade jag tidigare än väntat, främst p.g.a. obekväma erektioner, men det kändes också som om jag inte behövde sova mer, så jag steg upp. Detta är väldigt snarlikt hur det är när man är nykär! Det minskade sömnbehovet är typiskt för sådana tillfällen, jag tror att alla känner igen det.  Första tiden efter att ha blivit omskuren kändes på många sätt som en förälskelse, med all upprymdhet och glädje!

Och som ni vet: I varje kärleksaffär kommer förr eller senare ett bakslag, som måste bearbetas för att man ska kunna finna en väg vidare. Jag förmodar att det är vad som har skett de senaste dagarna med "mig och min omskärelse". Därav det ökade sömnbehovet - de senaste dagarna har jag faktiskt sovit 10-12 timmar per dag!

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar