En berättelse om bakgrunden till min önskan att bli omskuren, vägen mot att förverkliga denna önskan samt vad som händer efteråt.

Kommentarer är välkomna, förutsatt att de uttrycks i en seriös och civiliserad ton, samt är relevanta, d.v.s. berör självvald manlig omskärelse.

Tveka inte att skicka e-post om du vill ha personlig kontakt, klicka bara på länken i min profil.



Click the flag for English version!

fredag 1 januari 2010

Hur allt började: En nyfiken pojke växer upp

Första åsynen

Jag lärde mig att läsa när jag var 4 eller 5 år, av ren nyfikenhet. Det betyder att mina föräldrar, som alltid försökte besvara mina frågor så gott de kunde utan att tappa tålamodet, kunde avlasta sig något genom att sätta informativa böcker i mina händer.

Det måste ha varit extra lättande för dem att kunna ge mig en bok om hur små barn kommer till! Det var en väldigt pedagogisk och seriös bok, med illustrationer så realistiska och åskådliga att man nästan ville röra vid dem. Ett väldigt levande minne från den här boken är bilderna av manliga könsorgan. Idag inser jag att det måste ha varit en översatt amerikansk bok, för det var bara en illustration av en intakt penis, och det nämndes särskilt att "alla andra bilder föreställer penis utan förhud". Synen av dessa omskurna penisar fascinerade mig väldeliga - jag tyckte mycket bättre om dem än den oomskurna - och var huvudorsaken till att denna bok blev ganska sönderläst, med många lösa blad.

Jag kommer aldrig att glömma denna fascination, som jag instinktivt kände att borde hemlighållas, och plockade ofta fram boken och njöt av den när jag var ensam hemma.

Trång förhud 

Som många andra pojkar hade jag en förhud som var för trång för att kunna dra tillbaka. Detta upptäcktes vid en regelmässig undersökning av skolläkaren, en undersökning som jag tyckte var djupt genant och förödmjukande. Det resulterade i ett telefonsamtal till mina föräldrar, och strax därpå, när jag badade, så visade min far hur jag skulle göra dagliga tänjningsövningar med förhuden för att den skulle bli mer töjbar. Det är väl överflödigt att säga att även detta var generande!

Men övningarna hjälpte. Efter ett par år klarade jag att dra tillbaka förhuden, vilket var syftet. En snabbare vinst, om än säkerligen inte avsedd, var att jag mycket snart upptäckte hur man onanerar. Det skulle jag ha lärt mig förr eller senare ändå, men på det här sättet skedde det förr!

Jag lär mig uppleva ollonet

Ett mycket tydligt minne är första gången jag lyckades dra tillbaka förhuden. Jag var väldigt glad över att det äntligen fungerade, och förundrad över åsynen av mitt ollon. Aldrig förr hade jag sett det, och nu tittade det fram, rött och blankt. Framför allt var det väldigt känsligt, men icke desto mindre njöt jag både av synen av det och känslan av att ha det blottat. Det var mycket upphetsande!

Genom tiden av pubertet och adolescens fortsatte jag att njuta av ha ollonet blottat och gjorde det ofta. Eftersom förhuden på den tiden var ganska stram, så var det lätt att få den att stanna bakom flänsen på ollonet, och det konstanta åtsmitande det orsakade förhöjde bara välbehaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar