En berättelse om bakgrunden till min önskan att bli omskuren, vägen mot att förverkliga denna önskan samt vad som händer efteråt.

Kommentarer är välkomna, förutsatt att de uttrycks i en seriös och civiliserad ton, samt är relevanta, d.v.s. berör självvald manlig omskärelse.

Tveka inte att skicka e-post om du vill ha personlig kontakt, klicka bara på länken i min profil.



Click the flag for English version!

onsdag 20 januari 2010

Dag 7: Omskuren i en vecka!

Det märks ingen skillnad vad gäller svullnaden idag, men såret har vätskat lite igen, och det kommer från baksidan av penis.

En kommentator nämnde att denna sida är den som läker långsammast eftersom den är mer utsatt för olika sorters nötning. Detta kan vara fallet här. Jag märker att området runt en del av stygnen på baksidan ser lite inflammerat ut, vilket inte är fallet på framsidan.

Jag medger att jag känner en viss rädsla för att ärret kommer att läka illa och bli ojämnt och knöligt. Ingen kan idag säga hur resultatet kommer att se ut. Jag måste dock hålla i minnet at huvudmålet redan är uppnått och oåterkalleligt: ingen förhud täcker ollonet.

4 kommentarer:

  1. Grattis till Din omskärelse! Att vara omskuren är en mycket mycket skön känsla som håller i sig år efter år - jag fick en låg och stram omskärelse vid 20 års ålder med ärret nära ollonkanten så att det inte syns när jag är slak. Ärret blir mjukt och elastiskt, var inte orolig... Jag blev av men en lång ful snabel till förhud, och såg det närmast som en estetisk operation. Det är rent, snyggt och sexigt! Jag hoppas vi blir fler män i Sverige som förstår vårt bästa.

    SvaraRadera
  2. Har varit omskuren i en och en halv vecka nu. Läkaren sparade halva förhuden eftersom det var endast det yttersta som var för trångt och förhårdnat. Detta hade utvecklats under några år. Det som är kvar har dock glidit ner under ollonet så det ser helt omskuret ut. Det värsta i början var DPMS på morgontimmarna. Inte roligt och jag var tvungen att resa på mig för att det skulle släppa. Är också väääldigt känslig men även det börjar lägga sig. Har haft lite bomull innaför kalsongerna föra att det ska vara OK att ha jeans. Nu börjar stygnen sakta att släppa och det känns bra. Själva ingreppet kändes ingenting och smärtan efteråt var inte så farlig heller. Tog panodil/ipren och det hjälpte även min dåliga armbåge som fick vara smärtfri några dagar:-) Tack för denna blogg. Har hjälpt mig mycket då de flesta bloggar verkar väldigt oseriösa.

    SvaraRadera
  3. Roligt att höra att det har gått bra. Dina uppskattande ord om bloggen mottages också med glädje! :-)
    Hoppas att du blir nöjd i framtiden!

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Jag ska göra en omskärelse idag!
    Är väldigt nervos men hoppas det går bra, för mig är det att min förhud är jättelång så därför har jag i hela mitt liv haft problem på det sexuella planet, förhuden åker fram och tillbaka inne i tjejen och det har gjort att jag inte känner så mycket vid sex, så att få detta gjort nu är en dröm för mig!

    Jag återkommer när ingreppet är klart till den här sidan, under tiden kan alla som vill kontakt a mig på fredrikericson@comhem.se

    Mvh Fredrik

    SvaraRadera