En berättelse om bakgrunden till min önskan att bli omskuren, vägen mot att förverkliga denna önskan samt vad som händer efteråt.

Kommentarer är välkomna, förutsatt att de uttrycks i en seriös och civiliserad ton, samt är relevanta, d.v.s. berör självvald manlig omskärelse.

Tveka inte att skicka e-post om du vill ha personlig kontakt, klicka bara på länken i min profil.



Click the flag for English version!

fredag 15 januari 2010

Dag 2: Avtäckning!

"Is that all there is to a cut?"

Jag var inte särskilt skraj, däremot ganska uppspelt inför att ta bort bandaget från penis. Försiktigt rullade jag av gasväven, lager för lager. Jag hade förväntat mig att det skulle vara indränkt med torkat blod, men det var det inte, endast det innersta lagret. Det dränkte jag in med vatten och drog bort millimeter för millimeter, för att inte förorsaka onödig blödning om det skulle ha fastnat i sårskorpan. Det gick som smort, och ju mer gasväv jag tog av, desto mer undrade jag varför det inte var blått och gult och svullet under!

Så - hela bandaget är borta!

Det ser inte läskigt ut alls. Har doktorn verkligen skurit i den? Ja, uppenbarligen har han det! Snittet verkar ligga högre och mindre förhud har avlägsnats än jag hade väntat mig, men i det stora hela ser det riktigt bra ut. Inte mycket blåmärken och inte mycket svullnad heller, åtminstone inte i mina ögon, och var är alla sårskorpor? Jag har sett bilder från andra mäns omskärelser, och var beredd på en mycket mer skrämmande syn. Döm själv efter att ha sett bilderna!

Förresten, sa jag att jag är lycklig över att vara omskuren?!?!

  

Framsidan av penis, två dagar efter omskärelsen.
Högre och mindre stramt än jag hade väntat, tycker jag, men det ser inte så bedrövligt ut!

  

Penis sedd i profil, två dagar efter omskärelsen. 
Det finns en tydlig svullnad på undersidan, men inget som bekymrar mig i det här stadiet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar