En berättelse om bakgrunden till min önskan att bli omskuren, vägen mot att förverkliga denna önskan samt vad som händer efteråt.

Kommentarer är välkomna, förutsatt att de uttrycks i en seriös och civiliserad ton, samt är relevanta, d.v.s. berör självvald manlig omskärelse.

Tveka inte att skicka e-post om du vill ha personlig kontakt, klicka bara på länken i min profil.



Click the flag for English version!

söndag 21 februari 2010

5 ½ vecka

Jag ringde till läkaren häromdagen, eftersom jag fortfarande har problem med att ärret är styvt. Jag kommer att träffa honom om en vecka, och han rådde mig att massera ärret under tiden.

Åtgärder som kan vidtas är medicinsk salva av något slag, eller kirurgisk korrektion. Jag har inget emot någotdera, huvudsaken är att det hjälper! Man skulle kunna tro att jag borde vara väldigt oroad över att låta min penis bli föremål för kniven igen, men det är snarast tvärtom: Jag vet vid det här laget att förhudskirurgi är en bagatell, och absolut lindrigare än att laga tänder.

Jag har inte haft sexuellt umgänge ännu, och har inte heller visat mig naken bland andra, så det har jag fortfarande att se fram emot, men jag onanerar med samma frekvens som innan omskärelsen. Såväl orgasmen som vägen dit känns fortfarande mer intensivt än när jag hade förhud. Det behövs fortfarande inget glidmedel: Jag har alltid haft rikligt med försats, och den flödar fortfarande mer än tillräckligt.

Hur känns då min penis i dagliga livet? Att ollonet är blottat är fortfarande mycket märkbar hela tiden om jag inte bär åtsittande underkläder. Så länge mina kläder lämnar lite utrymme för rörelse är jag väldigt medveten om friktionen mot ollonet och det är i alla avseenden mycket njutbart för mig. En löst sittande morgonrock är synnerligen skönt, det kan jag garantera! Ur "klädaspekt" har omskärelsen verkligen fått min penis att ge en hel del extra njutning vid sidan av uttalat sexuella aktiviteter.

Hittills skulle jag vilja sammanfatta: Jag har fortfarande problem av estetisk natur, men i funktionella termer är allting bara toppen. Jag är fortfarande mycket glad att min förhud efter nästan 43 år åkte i soptunnan!

  

4 kommentarer:

  1. Tack som fan för den här bloggen. Är nyligen omskuren av medicinska skäl och jag fick dålig info från sjukhuset. Varit orolig för läkningen, men din blogg och dina bilder har kunnat stilla en hel del oro.

    SvaraRadera
  2. Kul att mitt bloggande har kommit till nytta!
    Det finns verkligen inte mycket att oroa sig för, eftersom det är ytterst ovanligt med komplikationer. Omskärelse är en synnerligen okomplicerad kirurgi, men eftersom det är en känslig kroppsdel är det lätt hänt att man oroar sig ändå.
    Lycka till och hör gärna av dig om det är något du funderar över!

    SvaraRadera
  3. Ja verkligen, säger som han här uppe! Har varit väldigt orolig för det började vara vid stygnen på baksidan, dom sydde väldigt nära ollonhuvudet nämligen men har varit på vårdcentralen och skaffat penicilin och asolsprit (aj!) så hoppas på det bästa inom de närmsta dagarna! Som sagt tack för bloggen!

    SvaraRadera
  4. Tack för det - och lycka till, det kommer att gå över snart!

    SvaraRadera